Monday, March 27, 2017

Muhu sukk

Sain valmis Muhu suka. Ühe. Esialgu vaid ühe, kuid kindlasti tuleb talle ka paariline ... kunagi ikka.
Ja pole mul mitte piinlik ka, et sedakorda suure elevusega vaid ühte sukka näitan.
Sest see sukk on minu jaoks täiesti uus tasand, kuhu ma üksinda jõudnud poleks. Aitäh Anule,  julgustajale, nõuandjale ja peene lõnga maaletoojale! Aitäh Leenale, Kadrile ja Marele, kelle kunagi kootud sukkade pealt ma kirjad võtsin!





160 silmust ülesloomisreale, vardad 1,25. Lõng Saara 12/2  "Hea lõng".
Ise tuleb vaid värvimistöö ette võtta, et saada muhuroosat ja oranzi. Juhatused selleks tööks leiab Saara kirjastuse kudumisraamatutest, abiks on "Meite Muhu mustrid" ja "Silmuskudumine I"

Nii ma alustasin siis 160 silmusega, sukasääre kõige laiemas kohas oli varrastel 200 silmust.
Enne kanna alustamist oli igal vardal 30 silmust.





Kui kunagi mõlgub mõtte kududa ühed päris Muhu sukad, siis nüüd ma julgen küll soovitada: kuduge need samuti peenest lõngast.
Jääb ära igasugune mustrite vähendamine ja kuipalju mahub rohkem mustreid sukale. Samuti saab ometi kudada ka suurte motiivide vahekirjad, mida 8/2 lõngaga teha ei saa (saab, kuid siis peab korralik säär olema).
Ja minu jaoks veel hästi meeldiv oli see, et kuigi silmuseid oli rohkem, siis töö edenes kiiremini, sest lõnga ja varda suhe oli tasakaalus.



Ka pöiaosa kudusin 12/2 lõngast. Ma ei kasutanud tallevilla, mis oleks jäänud liiast õrn. Praeguse tulemusega olen ise rahul. Ja et neid sukki ei hakata ju iga päev kandma, siis peaks nad ikka vastu pidama mõne aja. Ja kui kuluvad, siis uued pöiad kududa pole ju raske.




Kindlasti saab kootud ka teine sukk ja siis tuleb pilte ka. Üks neist siilikutest saab seltsiks uued sukad.



6 comments:

  1. Aplaus!!! See on ikka see päris ehtne. Ahaaa, ära siis mine seda muuseumile pakkuma, et sugulaste kirstuvara hulgast leidsid, sest sa petaksid nad seal muusuemis ära :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui teise ka valmis saan kootud, siis olen ikka hullult õnnelik! Aitäh! Ja selle sukaga petan ma iseennast ka ära, ikka nii ehe on :)

      Delete
  2. Imeline! Tahaks ikka täies ilus näha.
    See on nii lahe ütlemine, et sa petaksid nad seal muuseumis ära :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katsun küll kabedamalt varrast liigutada, aga karta on, vast suveks alles teise valmis saan. Kindel on, et paarilise saan tehtud, siis vaatame seda ärapetmise asja ka :)

      Delete
  3. Küll on ilus! See suur motiiv -mmmmõnus!! Sellise suka kudumise kõrvalt juba põnevusfilmi ei vaata :)

    ReplyDelete