Sunday, August 14, 2016

Karukäpalised kindad


Läänemaa sõrmkindaid olen ennegi kudunud, aga need punased avastasin Liivi Vainu raamatust "Läänemaa sõrmkindad".
Eesti Rahva Muuseumis on nende kinnaste kohta  kirjas järgmist: Seotud lõngast. Kinda seljal karukäpa motiiv. Kindad seotud pulma ajal viiuli kaela külge.
Kindad on kootud umbes 1881. aastal ja muuseumile kinkis need Helmi Reimer Vigala kihelkonnast Jädiverest.

Minu kindad pole kahjusk küll seotud ehk siis neolõngast, aga kenakesed said ikka.



Kindad teeb eriliseks ja väga mugavaks pikk, kuni pöidlaavani kootud randmeosa.



Kahevärvilised "karukäpad" aga on kudujale paras väljakutse, kolm lõnga korraga, pikad lõngajooksud - üsna tähelepalik tuleb olla, et lõpptulemus korrektne jääks. kudusin tavalises maavillasest 8/2 lõngast ja olen ise rahul, et pilk just sellele kindapaarile raamatus pidama jäi.

Panen siia ka muuseumikinnaste foto, kust siis näha toredasti kirjud sõrmed, mis minu kindapaaril kahjuks olemata.

                                                                                        ERM A 566:519/ab

3 comments:

  1. Nii ilusad! Tekitavad kudumisisu ja lähenevad külmad ilmad ei tundugi nii ebameeldivad...

    ReplyDelete
  2. Tänud! Ja nüüd on mul kaks kera ilu-ilusat Lia värvitud neolõnga!

    ReplyDelete