Friday, May 13, 2016

Kappi või kapist välja?

Tean, et selles pole midagi lugemisväärset, kui alustan siin kaeblemist, et kodus pole ruumi. No kellel siis oleks ruumi, piisavalt ruumi, et alles hoida kõik, mis vist väärikski alleshoidmist. Mul pole aidas riidekirste, aita ka pole. Kelder on, aga seal pole ka ruumi. Kappidest toas rääkima ei hakkagi ...



Nüüd  on mul juures sületäis armsaid esemeid, mida ma ei raatsi jätta kappi ega võtta kapist välja.
Ema tehtud heegelpitsiliste köögirätikute virnad, hoitud ja loetud.






Kas  üks virn ühele, teine teisele türeleÜ Üks hakkaks rõõmuga oma osa kasutama, kindel see. Kui kauaks ilu jagub? Teist virna pean  mina veel aastaid oma kapis hoidma.
Täna käisin Säästumarketis, enamvähem kõige kodulähedasemas poes. Märkasin müügil  kuuekaupa kimbus köögirätikuid. Kenad väikseruudulised, puuvillased.  Ema rätikud on peaaegu kõik isesugused,  nagu äärepitsidki. ostetud siit-sealt nõukaaja ostmisvajadusest.
Ma vist teen nii, et annan ühe virna ikkagi tütrele ja teist virna  hakkame teise tütrega kasutama. kohe homme. Ei pane kappi tagasi.



6 comments:

  1. Nii armsad!
    Kusjuures meie emaga nii tegimegi. Ema andis oma kallilt hoitud rätikud mulle ja käskis kohe kasutama hakata. Mul on osad leivarätiks, rohkem ilu pärast või nii :)

    ReplyDelete
  2. Mul on sama probleem- ilusat käsitööd ei raatsi kasutada. Pitsidega käterätid, valgele põhjale tikitud laudlinad, telgedel kootud linikud - kõik seisavad kapis ja seisid juba mu emal ja mõned asjad vanaemalgi. Ei saa ju plekki peale teha. Peaks endalt sagedamini küsima, kas ma ise tahan teha esemeid, mille ainus koht on kapis peidus.

    ReplyDelete
  3. On meilgi seismas asju, mis ootasid oma aega, noh et oleks põhjust ja erilist juhtumit. Seda ei tule. Ja nii ilu kappi seisma jääbki- ikka kasutusele tuleb võtta, et ilu oleks silma all ja kasutusel. Ja kui lähebki katki või plekk tuleb peale- mis siis. Ilu on ju olnud kasutusel ja rõõmu teinud- kordi rohkem, kui kapis seistes

    ReplyDelete
  4. Isegi minul on juba see sama probleem - vanaema tehtud äärepitsiga köögirätte ei tihka kohe üldse kasutada, nii ilusad lihtsalt niisamagi vaadata. :)

    ReplyDelete
  5. Kunagi pubekaeas tuli tuhin heegeldada kõigile ema nõukaajal varutud köögirättidele äärepitsid. Nüüd on need kõik meil kodus kasutuses ja ikka meenub, kuidas neid omal ajal rõõmuga heegeldasin. Nii hea tunne tuleb :) Muidugi kasuta, mis nad ikka seisavad :) Seda soojust ei saa ju kappi seisma jätta :) Kuigi tegelikult on meilgi neid asju, mida väga kasutada ei raatsi. Mul on näiteks mamma tikitud linane köögirätt. Vahel panen selle leivapätsi peale, aga enamasti seisab kallis mälestus kapis ja käin sellele vahel pai tegemas :) See meil varsti juba 100 aasta vanune ...

    ReplyDelete
  6. Hea tunne on teie lugusid lugeda, tänud jagamast:)

    ReplyDelete