Monday, July 13, 2015

Muhu sukad



Uued sukad Elisabetile. Kirjad on aga ikka need tema lemmikud:) Vahetasin välja ühe mustrikorra ja servamuster pole seekord ka mitte mustad kassid või siis koerad, ega neist aru saa. Tema jaokos on need kassid:). Tegelikult sai ta oma sünnipäevahommikul kätte küll mustade kassidega sukad, aga noh, juhtus nii, et olin osanud nii pingule vedada kassilõngad, et jalga vedada neid ei õnnestunud. Ega siis sünnipäevaingitust ei saa jalga proovida lasta ja nii see läks. Kõik peab ju kenasti ümber jala olema, lotendavais sukkis ringi käia, seda ei taha. Aga jah, need kassid üle jala ei läinud, proovisime ka märjalt jalga ajamist, aga ei. Uh, ma olin enda peale pahane. Lõikasin siis pöiaosa lahti ja harutasin need koerad kassid üles. Asemele aga kudusin lühemate lõngajooksudega meandri. Silmasin pöiaosa uuesti külge ja korras. Üle kanna tuleb küll pisukese pusimisega vedada, aga jalas on kenasti ümber. Sukapaelad ka alati peale ja ei need sukad lontsi vaju.


Ega nende sukkade juures pole ainult pöiad lõigatud ja uuesti külge silmatud. Tegelikult on terve see sukapaar kahest lõigatud sääretükist alguse saanud. Kui ma eelmisi kudusin, siis ei saanud ma täpseid mõõte samuti võtta (oli jälle üllatuskingituseks kudumine) ja kudusin siis mõlemad sukasääred sinnamaale, et linnud olid peal. kui mul lõpuks õnnestus neid umbes samasuguse sääremõõduja jala otsa ajada, selgus, et said tiba kitsad. Et aga harutada suurt tööd ma küll ei tahtnud, siis lõikasin aga altpoolt soonikut ehk viklit mõlemad säärosal küljest ja kudusin uued sääred juba laiemad.
Aga selgus, et need lõigutud jupid sobisid Elisabetile ümber sääre kenasti, kui ma neid nagu "naljaviluks" tal palusin jalga ajada ja nii ma siis seekorda kudsin mõlemale poole neid juppe. Eks ma siis proovisn seda põlvepealse sooniku lõpetust teha võimalikult looduse sarnaseks:)
Loo moraal võiks olla, et võtke mõõte isegi siis, kui see kuidagi võimalik pole. Ja kudumise ajal võiks ikka vahetevahel kontrollida, kas lõngajooksud venima ka annavad:).


Muidu aga peak olema kõik kena. kahandasin ilusaasti võngeliselt, otsad on kahandatud mugavasti nagu ikka. Jalas mõnus ja vaadata ilus.




12 comments:

  1. Imelised värvilised sukad. No küll Sa oled ikka pidanud nendega vaeva nägema!! Ma täitsa kujutan ette, et kui oled nii suure ja ilusa töö ära teinud ning siis selgub, et mingi asi ei sobi - no siis on kohe paar magamata ööd. Minul küll on...
    Mind aga huvitab, et kas koolis loengute ajal saab kududa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kududa saab, kellele kudumine näppumüüda, see seda ka teeb:)

      Delete
  2. Soo! Nüüd ma tänan! Aitäh kiitmast!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. :) olen jah! Aga kui me neid ikka esimest korda jalga ajasime, siis polnud küll selline tunne:)

      Delete
  4. Vapustavalt uhke töö oled ära teinud!

    ReplyDelete