Sunday, January 18, 2015

Lihtsad kirjad

Olen lõpuks teoks teinud mõtte kududa ka ühed Hiiumaa kindad.





Midagi pole parata, eks need viimati kootud übervärvilised roositud sõrmikud tekitasid soovi võtta varrastele lihtsad ja karged lõngad. Pealtnäha lihtsatesse sõrmikutesse on kootud aga mitu Hiiumaale hästi omast kudumisvõtet, mis hoidis pinget viimase sõrme kahandamiseni. Ja ega see kiri ikka nii kergelt kootav pole, sõrmedel seda sättida on paras pusimine
.
Mis teeb siis  sellest kindapaarist  Hiiumaa kindad?
Sini-valge kiri muidugi. Lühike valgest lõngast randmeosa, kootud keerdsilmuselise soonikuga. Keerdsilmustega soonik hoiab ümber käe ja seda polegi vaja lõpmata pikaks kududa. Ja küljekasvatused, neid kootakse tänapäeval muidugi vähe, aga need on tegelikult päris nutikad, annab käele kindas rohkem liikumisvabadust. Ja siis veel tömbilt kahandatud pöidla- ja sõrmeotsad, neile  juhtis mu tähelepanu Jõeste Kristi.  Nii et polegi nii lihtsakesed need kindad.
Kui nüüd järgmist fotot vaadata, siis on näha koht, kus ma küljekasvatusi tehes pole taibanud sinist sõõrikest kududa, jätsin tühja valget pinda liiga palju. Ei tasu peljata, et kiri jääb poolikuks, pigem poolik muster, kui sellinne tühi laik.  Teisel kindal  kudusin juba julgelt poolikuid motiive ja palju kenam sai. Armsalt tömbid sõrmeotsad on ka hästi näha.



Üks lähivaade ka, kust paistab tihe keerdsilmustega soonik.

Külje pealt kasvatamisest. Kasvatada tuleb väikese sõrme poolt. Mina ei lisanud peale soonikut kirjatud osale ühtki silmust, kudusin paar rida ja alustasin silmuste lisamisega vaid ühele küljele, varda lõppu ja teise algusesse üks silmus. Paar rida vahele ja uuesti. Niimoodi sai kinnas mõnusa ülevalt poolt laiema kuju ja pöial ei kisu. Ma vist lisasin kokku 10 silmust (või oli 8).

Tömbid sõrmeotsad saab kuuest kohast kahandades. Muidugi läheb kiri täiesti käest ära, aga veidi andis sättida ikka.




Mulle endale said need kindad kududes väga armsaks.

PS!
Seee võrratu pehmete tuttude müts on Inga Ilukuduja varrastelt! Lahkusin tema raamatu esitluselt nii raamatu kui mütsiga. Noh ma tegelikult soetasin selle omale, aga võeti käest (peast) ära.

10 comments:

  1. Bardzo ładne rękawiczki. Szkoda, że u nas nie ma śniegu.
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Lihtsad ja armsad! Küll sina ikka jõuad!

    ReplyDelete
  3. Kinkisin need sõrmikud jõuluks oma tütrele. Ja teate, ta vaatas mulle otsa ja ütles, et niisusguseid kindaid ta küll ei tahtnud saada, nati nagu liiga tavalised:) Jõulised roositud ornamendid, tugev värv, mitte midagi sellist. No ja siis sai ta omale nooremale õele kootud Vigala kindad, nende peal oli piisavalt sõnumit. Lisaks surusin talle need Emmaste sõrmikud ka kaasa, külmema ilma puhuks. Noorem tütar aga eelistabki kihnu labakindaid, mitte mingeid roositud eblakaid. Vaat selline lugu:)

    ReplyDelete
  4. Tõesti karged ja kaunid. Kõnele nüüd sellest tömbist sõrmekahandusest ka. Ja küljekasvatusest

    ReplyDelete
  5. Armsad kindad - lihtne ja siiras ilu! Väikesed kirjad on minu lemmikud - mulle meeldib neid kududa ja ka nende mustritega veidi "mängida".

    ReplyDelete
  6. Väga ilusad kindad! Värvid meeldivad väga ja muster samuti.

    ReplyDelete
  7. Lihtsuses peitub ikka võlu! Nende sõrmikute muster meenutab ilusatest kahhelkividest seina.
    Päikest!

    ReplyDelete