Friday, April 4, 2014

Paistu kindad

Kui ma 2011 aasta suvel panin end kirja Kristi Jõeste meistriklassi, siis olin muidugi lummatud tema raamatust Kirjatud teekond. Tema kindad, aga ka raamatu lood puudutasid ootamatult sügavalt. Need kaks päeva Tõstamaa rahvarõivalaagris paotasid ukse, mida enam kinni lükata ei saa ega tahagi.
Kohe koju jõudes alustasin õpitu proovimisega. Kudusin peenikeste varrastega Paistu puna-valged sõrmikud. Lapilise randme kudumine ja värvide otsimine, see oli väljakutse. Kogu kudumine oli väljakutse, seni olin ikka vaid soolikalaadseid kindaid kudunud ja need harjumatult laiad ja toekad sõrmkindad olid esialgu võõrad teha. Mäletan ka paarilt tuttavalt saadud torkeid, et no nii suured kindad, kellele küll ja et mis end vaevate selliste tegemisega, kui tulemiks torkivad pussakad. Oli tõesti nii:)
Sellised kindad said. Vardad olid 1,25 ja mustriosas 88 silma.
Lausa ootasin külmasid, kandsin neid terve talve. Kuigi jah, esialgu tundusid nad mulle tõesti karedad. kuid mitte suured ja pussakad. Ilusad olid nad minu silmale, kuigi eks nad ikka parajad pussakad ole.

Nüüd, peale mõne aasta möödumist olen ma aru saanud, et see õhin, mida tundsin, see pole kadunud. Oskusi pole kah märkimisväärselt lisandunud, kuid see pisku, mida olen omandanud, see on mind õnnelikuks teinud. Tõsiselt kohe, ma ei leiagi muud sõna.

Minu viimased kindad on jällegi Paistu lumehelvestega (ERM A 509 2880), kuid seekord mahutasin varrastele 106 silma ja suutsin siiski kududa naisekäele sobivad kindad.







Ja kellelet õppisin eriliste randmete kudumist, seda pole vist vaja kaks korda arvata. Muidugi. Kristi käsi on siin mängus. Mul õnnestus end kirja panna Mulgi kinnaste kursusele ja esimene tulemus on siin. Me saame kokku jälle aprilli lõpus ja siis tahaks näha, mida teised on valmis teinud.

Jälgisin oma kudumistihedust ja sain hakkama sellega, et mahutasin randmele samuti kuus sakki nagu originaalidel näha.  Randmed tegid nr 1 varrastel ja labaosas kasutasin  1,25 vardaid.





Ja kui ma esimeste Paistu kinnaste juures nägin ikka vaeva, et muster enam-vähem sõrmedele jooksma saada, siis neid kinnastel olen ma tulemusega rahul.

Ja kui nüüd veel lisada, et olen nüüd ka heade sepa tehtud varraste omanik, siis ... mine tea.




15 comments:

  1. Replies
    1. Tänan Anna! Kui arvestada, et tegu tänapäevase 8/2 villase lòngaga, siis olen vâga rahul tulemusega.

      Delete
  2. Replies
    1. Mulle meeldib, et kasutasid just sòna toekad. Just toekad need kindad ongi, toekad parimas tähenduses. Mäletad, kui toekad olid mõned kindad, mida me kindakoolitusel uurisime.

      Delete
  3. Imelised! Sa oled nagu kudumismasin, kogu aeg midagi ilusat teoksil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Äh, ma tahaks olla kudumismasin, tõesti, küll ma siis ... ;)
      Aga jah, muidu on ikka nii, et vaatad mõne aja pärast oma tóid ja no midagi jääb puudu alati. Seekord olen ise ülirahul. Ei tea, kas seda muidugi sobib öelda, aga noh, olgu seekord.

      Delete
  4. Ilusad, säravad kindad!
    Nr 1 vardad on minulgi olemas, aga kudunud ma nendega veel pole.

    ReplyDelete
  5. Imekaunid kindad! Tore, et on võimalus meistri käe all õppida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Jah, kuigi õpetusi leidub ju, kui väga otsida, siiski vòimalus meistri käe all proovida on parim. Nii palju infot ka nippe, hoia vaid silmad lahti ja kuula:)

      Delete
  6. kas nr 1 varrastega 8/2 liiga jäme polnud või? ilusad kindad, nägin neid oma silmaga:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegin nendega vaid randmed ja ega ei olnud, pingutada tuli pisut rohkem muidugi:) proovisin ka 1,25, kuid siis jäi randmeosa suht lohmakas, ei ole ilus.

      Delete
  7. Küll Sa oled tubli! Imeilusad kindad! Ma võtan endiselt hoogu. Natuke proovisin millalgi, aga no ei tulnud see, mida mõtlesin ja rohkem pole jõudnud.

    ReplyDelete