Monday, March 10, 2014

Laps teeb ise

Juhtusin lugema  Delfi Tähekest. Ja lihtsalt nii südamlik pala jäi kohe silma, et ei saa seda jagamata jätta.  Lugege ka Juhani Püttsepa lugu Mirjami maani kampsunist:).

Kujutasin nii elavalt ette, kuidas need 17 tüdrukut kõik ootasid poes, et omale kampsunid tellida ja kuidas nad lõpuks ise kudumist òppima hakkavad.

Aga see ise tegemine on tore.
Vaatan kõrvalt oma tütart, kes rahumeeli vaatab telekast põnevat filma ja samal ajal niplispitsi teeb. Täitsa uskumatu:)
Siiani ei saa aru, kuidas see talle pähe tuli, et niplispitsi tegemine endale selgeks teha. No jaa, esimene kord oli Haapsalus Pitsipäeval úlemöödunud suvel, kui ta kannatlikult kaks tundi paigal istus ja enne ei tõusnud, kui ilus proovilapike valmis. Tõime selle koju, imetlesime ja unustasime.
Möödunud sügisel Mardilaadal aga jälle. Mina traavisin ringi, tema istus rahulikult ja niplas omale käepaela valmis.
Seekord ma küsisin kohe otse, et kas tõesti nii pakub huvi? Ja see, kuidas ta vastas, veenis mind, et talle tòepoolest pakub huvi see kummaline ja kaunis pulgapits.
Kuulasin maad ja sain teada, et algamas oli ka kursus algajatele. Kui uurisin, et kas 11 aastane tütarlaps ka osaleda saaks, oli vastus jaatav ja rääkisin sellest kodus lapsele. Arvasin tegelikult, et jutuks see jääb, aga  ei jäänudki.
Praegu on tal käsil imeilus töö. :) Vaadake ise tema blogist.

http://kiverikelisabet.wordpress.com

8 comments:

  1. Tubli ja kannatlik laps :)
    Tal on päris jämedad pulgad niplamiseks. Ma alustasin ka sellistega, tulid kohe tuttavad ette. Mul peaks isegi kuskil alles olema. See on imeilus pits aga võtab hullult aega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) pulgad on meil sellised tugevad jah, vanaema andis. Ta vene ajal proovis ka òppida, aga muidugi isu läks kohe ära, kui taipas, et see on niii aeganõudev. Ma ei hakanud uusi pulki hankima. Nõelad aga on päris valed, tuleks ikka pisikeste peadega talle muretseda.
      Kannatlikkust on vaja, mina ei suudaks:)

      Delete
    2. Õnneks on nüüd erinevaid nõelu saada. Mul tuleb alati seoses nööpnõeltega meelde koomiline seik. Tuttavad käisid siis juba Soome vahet ja andsid ülejäänud pennid koolilapsele, kes kogus nood kokku ja ostis kaubamaja valuutaletist välismaised roostevabad nõelad :) Ma siis just õppisin niplama ja padjaks oli vana tugitooli seljatagune ja nõelteks igivanad vene nõelad, mis kippusid roostetama ning konksude taha jäi niit kinni. Need nõelad on mul siiani alles :)

      Delete
  2. Tubli tüdruk! Peaasi, et teab, mis teda huvitab, siis on korras, siis inimene on kaitstud päris mitmest hädast. Hakkan nüüd seda lugu lugema:).

    ReplyDelete
  3. täna just käisin su lapse blogis. ma ei teagi, mis teed pidi ma sinna jõudsin.

    ReplyDelete
  4. Nii vahva , et noored tüdrukud selliste asjade vastu huvi tunnevad ja selle üle uhkust tunnevad , et see neid huvitab. Elisabet on tubli!

    ReplyDelete
  5. Oi, su lapsuke oli nii armas ja õhinat täis oma padja ja pulkadega! Nii armas oli vaadata kuidas ta pusis ja hakkama sai. Keskendunud, samas kuulas õpetajat ja pani kõik kõrva taha. Selliseid õpilasi võiks rohkemgi olla!
    -Monika

    ReplyDelete
  6. Tubli, tubli, tubli! Ma arvan, et nii ilusat käsitööd tegeva ema laps on lihtsalt käsitöö sisse kasvanud:)

    ReplyDelete