Thursday, February 6, 2014

Muhu värvid





Muhu sukad pole just kõige kiirem kudumine, eks ole.

Aga kui oled need valmis  saanud ja näed, kui ilusad nad jalas on, siis  on meelest pühitud need lugematud tunnid, mis neid kududes veetsid.







Aeglane kudumine, slow knitting.  Ja mitte ainult need töötunnid ei tee sellest aeglast kudumist. Kogu protsessi nautimine, selleks aja leidmine, selle väärtustamine, mida sa teed. Kõik lõngad on hoolega kogutud, üks siit, teine sealt.  Sul on peened vardad, hea oleks kui need su käele sobiksid ja ei väänduks paari rea järel. Hea õnne korral on võtta vanad ja tugevad  sukavardad. Mustrid on valitud tulevase kandja soovi järgi. Töövõtted on autentsed, õnneks on nende õppimiseks  nüüd igaühel võimalus tänu raamatule Meite Muhu Mustrid.







Palusin sukkade pildisamiseks oma tütrel selga panna Muhu riided. Need on nagu tema jaoks tehtud, täpselt mõõtudesse, tore on ette kujutada, milline nägi neis välja nende riiete kunagine omanik, mu abikaasa vanavanaema.
Ja kas pole Madli juukselõikuski väga Muhulik.

Vaatangi nüüd neid pilte ja mul on tunne, nagu keegi on aega tagasi keeranud. See on nagu lugu Muhu tüdrukust, kelle elu on toonud kodunt kaugele.
Siin Kalamaja pisikeses kööktoas on ta end sisse seadnud ja püüab suure linna eluga harjuda. Oma värvikatest riietest ta loobuda ei suuda.












Ah, tegelikult on aasta 201...


26 comments:

  1. Uhke värk! Lummav ilu...
    Mul tuleb sõnadest puudu:)

    ReplyDelete
  2. Nii mõnusad pildid! Suur töö muidugi aga milline väärtus.

    ReplyDelete
  3. Ma ei oskagi seda ilu kommenteerida, nii kaunid sukad ja imelised fotod, rääkimata suurest tööst! Vapustav kuduja oled!

    ReplyDelete
  4. julge tuka ja imeilusate sukkadega neiu! et juured ei kaoks ka kodust kaugel!

    ReplyDelete
  5. Imeilusad sukad! Fotod on võrratud, kui neid veidi "vanutada", ei saa keegi aru, et tegu on aastaga 201...

    ReplyDelete
  6. Tänan, armsad kudujad!
    Diana, võtsin tòesti oma jaoks mitmel fotol värvi maha ja tòesti, nagu vanasti. Sest ega meie agul siin suurt muutunud pole.

    ReplyDelete
  7. Need Sinu kootud Muhu sukad on tõelised pärlid. Hästi valitud värvid ja kindlasti soojad. Vahvad fotod ka!

    ReplyDelete
  8. Heli nende sukkade kudumine on suur töö ja kannatust peab vist kuhjaga olema. Mulle vähemalt tundub nii, sest pole iialgi proovinud ühtegi slow kintting tööd teha.. Proovin antud eluhetkel vähemalt slow foodi juurde jääda. Aga sulle jõudu uute kaunite mustriliste sukkade kudumisel ja komplimendid Madlile julge efektse soengu eest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lemmi, eks ma vandusin ikka päris mitu korda tulist kurja nende kudumise ajal. Aga siis jälle rahunesin ja mõtlesin kõigi nende naiste - tüdrukute peale, kes vanasti tegid kaks korda peenemat tööd ja veel millises mahus.
      Ja ma tõesti olen vòlutud sellest kõigest:), aeglase kudumise juurde sobib aeglane söök imehästi. Panin tähele, et kui tahtsin òhtul ikka pikemalt ja rahus kududa, siis panin ahju vòinpliidile roa, mis valmis rahulikult ja vòttis aega. Ma ei mässanud see kuu aega úldse mingi moodsa toiduga, päris huvitav:)

      Delete
  9. Saidki valmis! Küll on vägevad pildid!

    ReplyDelete
  10. Valmis jah! Ja Kalamajas on ju nii lihtne pildistamiseks kohta leida, oma maja hoovis ja ukse ees. Hästi palju värve sai:)

    ReplyDelete
  11. Ma olin pilte vaadates täiesti sõnatu, vapustavalt suure ja ilusa tööga oled hakkama saanud ja ükski sõna ei suuda mu imetlust täielikult väljendada!

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Muinasjutulised sukad! Uskumatult suure töö oled valmis saanud. Ja pildid on lihtsalt võrratud. Täna kohe ei saa ütlemata jätta, kui väga ma sinu blogipostitusi ootan. Imelised tööd koos meeldiva lugemise ja kaunite piltidega!

    ReplyDelete
  14. Aina imetlen, küll on kaunid sukad!

    ReplyDelete
  15. ohh ja ahh - imeilus töö! mulle meeldib Madli moodne tõlgendus Muhu neiust just esimestel piltidel:) väga lahe kooslus.
    ja see maja ja trepp oleks justkui selle maja omad, kus mina kord oma Tallinna-elu alustasin ;)
    Kas sukapaelad ka oma punutud? on seal üleval sukapaelad või on sukad ise sellise kirjaga?
    Ma mõtlen, et see töö tasub ikka igati ära - ses mõttes, et need sääred ju ei kulu niisama-lihtsalt ja soki-osad saab vajadusel uued kududa.

    ReplyDelete
  16. Täiesti hingetuksvõttev ilu. Super! Ja Madli on modelliks lausa sündinud. Lisapunktid moodsa Muhu tõlgenduse ja ekstra-lisapunktid tuka eest

    ReplyDelete
  17. Ah, ma ei oska kohe muud kosta teie vahvate kommentaaride peale, kui et neid lugeda on lihtsalt nii hea!

    Inga, need on tõesti sukapaelad, mis sealt välguvad, ma arvan, et teen ühe postituse veel, kus näitan vaid sukki ja ka siis paelu.
    Neid sukki on väga lihtne uuendada, kood uue sokiosa ja silmad säärele külga, kannad kasvòi eluaja, kui sääred muidugi vastu peavad:)

    ReplyDelete
  18. Nautisin siin jälle neid kolekenasid sukki kena muhusoenguga tüdriku jalas:) On ikka ilusad ja pildid on ka väga vahvad.

    ReplyDelete
  19. Irmus kenad said jah! Aga no kui ma oleksin vòtnud peenemad vardad, siis oleks saanud ka rohkem silmuseid vardale ajada, praegu sai jämedama koha peal 38 silmust vardale. Kuid mustrit siiski jagub, vaadata on üsna hea. Pole nii, et allservas kaks hiiglaslikku kassi,mahutasin ikka ette kolm ja taha ka samapalju

    ReplyDelete
  20. sukad on tõeline meistritöö ja fotod on nii kaunid, sa Heli, oled väga tubli :) ... sellised postitused annavad väga hea tunde ja teevad meele rõõmsaks, sest nii hea on tõdeda, et on selliseid inimesi, kes loovad sellist ilu, pelgamata aega "raisata"

    ReplyDelete
  21. Seda nähes tekivad hinge ikka vääääga vastakad tunded - suuresti imetlus ja suur austus aga ka roheline karvane kadedus :) Super töö ja imeilusad pildid ! Suur Aitäh!

    ReplyDelete