Wednesday, April 17, 2013

Soojendavad

Sutsuke sokki soojendab pea sama hästi nagu traditsioonilise sääreosaga villane sokk. 




Minu jalas  näeb villast sokki ikka väga harva,  siis ma pean ikka hullult külmetama.  Mulle ei meeldi, kuidagi lohmakad on.  Aga kui siin kivimajas küte maha keeratakse, siis on põrandad väga külmad ja villane soojendab ikka kõige paremini.  Ega ma pole ise aastaid sokke kudunud ka,  mu ema on neid meile lihtsalt nii mitmeid kinkinud, et pole nagu vajadust. Ema  aga koob selliseid  sokke, nagu parajasti tuju, ega ta jalge eriti neid ei proovi, alustab innukalt mingi uue ideega ja laseb kähku lõpuni, saaja vaadaku ise, kuidas need jalga saab:)
Võiks ju ise omale meelepäraseid sokke kududa, aga ei saa, ema solvub:)
Ja ega tema kootud lohvadel ka ju miskit häda pole,enamasti  Madli kannab need kodus ikka ära. Ja lõng on neil ikka nii mõnus,  koera- ja lambavilla segu.

Selle paari juures aga tekkis emal tahtmine proovida  vitsa ja nööri kudumist. Paras pikk  jupp venimatut sääreosa, mida mingil moel jalga vedada ei andnud ja mis lõppes alles pahkluu kohal, edasi läks kõik uuesti kenasti. Samas mulle need nöörid-vitsad meeldisid ka, mõtlesin, et teen omale neist sokkidest ühed sokk-papud.

Kaks käärilõiget, silmused uuesti vardale, siis need kahekordse lõngaga  maha kududa ja jalga. Ja need on ühed ütlemata mõnusad sokikesed,  tänu mittevenivale servalt püsivad kindlalt jalas:)

Ja sääreosad jäävad ootele, küll neist ka miskit teha saab.

2 comments: