Thursday, September 27, 2012

Hall rombidega kampsun Hiiumaa lõngast

Hiiumaalt kaasa toodud lõngast on nüüd siis üks osa varraste vahelt läbi käinud.






Täna hommikul lõpetasin ja peale kooli saime kohe järele proovida. Sobis:)



Rõõm oli juba pehmet lõngavihti lahti võtta ja pehmetesse keradesse kerida, kududa proovisin ju  kinnastki, aga ei leidnud väärilist värvilist kõrvale. Nüüd siis midagi väga erilist.  Elisabet palus, et ma talle jus sellest lõngast kampsuni koon. Minu laps ja soovis maavillast kampsunit! Seni on villane lõng olnud alati välistatud, liiga kare. Haarasin muidugi rõõmuga tema soovist ja koos mõtlesime, milline uus kampsun välja võiks näha.

Muidugi liibuv, seekord nööpidega ja mitte eriti pikk. Luba natukene mustrit ka kududa, palusin ja sain loa:)

Olen paar korda juhtunud nägema Tiina Meeri käsitöösaateid, omal ajal ajasid need lihtsalt hirmu nahka:)  ja tema käsitöövihikud tundusid ka nii keerulised, mina neid ei ostnud. Hiljuti aga leidsin ema juurest ühe Tiina Meeri Kudumisõpetuse vihiku.  Jah, keeruline tundub tekst minu jaoks ikka veel, kuid samas on see raamatuke sisutihe ja väga inspireeriv.

Rombimuster kampsunil ongi minupoolne tõlgendus T.Meeri nurgapõimingutega kahekordse kahesilmuselise triibuga rombilisest vööndist (vaat nii keeruline oligi).




Pahempidine pind annab aimu, kui mõnusalt kohev on Hiiu Villa lõng. Kudusin  nr 4 varrastega ja  toredalt toekas sai.

Hõlmaliistud järgivad musrtit ja V-kujuline kaelaava samuti.Väga mugav on kududa hõlmaliist kohe külge.




Ja senini ei ühtki kaebust, et lõng on kare. Muidugi oli abiks seegi, et villase kampsi alla sai pandud õhem, puuvillane kampsik, nii  oli tänase ilmaga paras väljas olla. Ja ei olegi ju kare, peale pesu on hoopis pehme-pehme.





Nagu näha, siis kehaosa on kootud ühe tükis.Vvarrukad aga said õmbluse sel lihtsal põhjusel, et mul polnud käepärast nr 4 sukavardaid.

Kui palju lõnga kulus?  Pole veel kaalunud, aga umbes 300 grammi.

17 comments:

  1. See on nii ilus! Lihtne ja armas. Samas palmikud annavad sellist sära ja natuke ka romantilisust :) Mulle nii meeldib!

    ReplyDelete
  2. Väga ilus! Pildi pealt tundub ka nii pehme ja soe

    ReplyDelete
  3. Oi, aitäh, et kirjutasite!
    Nii raske on midagi sellises vanuses lapsele teha. Väikestele on rõivaid kavadada ja valmis teha lihtsalt lust, nad võtavad enamjaolt kõik siira vaimustusega oma emme käest vastu. Aga meil on selline aeg, kus oma arvamus on äärmiselt tähtis ja samas peavad rõivad mahtuma suhteliselt jäigalt nii lapse kui ka tema sõprade poolt paika pandud piiridesse. Seda nii tegumoodide kui värvide puhul. Nii ongi, et ma ei taha ennast väga kehtestada, samas aga vaikselt püüan teda ikka mõjutada ka:)
    Nii et olin Elisabetile lihtsalt väga tänulik, selle kampsuni puhul meeldib mulle endale ka peaegu kõik, no tegelikult oleksid võinud varrukad ka olla ilma õmbluseta.

    ReplyDelete
  4. Väga ilus kampsun! Küll sa oled ikka produktiivne, jälle uus asi valmis :)

    ReplyDelete
  5. Tänan!
    Ise ka imestan:) Kunagi olid ajad, mil pidin viie päevaga täiskasvanu kampsuni valmis kuduma, tõsi küll, etteantud kavandid oli ees, siis küll kudusin nagu robot. Praegu on nii palju inspireerivat kõikjal, palju aega kulutan lihtsalt mõtlemisele, mida kõike teha tahaks:)

    ReplyDelete
  6. Ilus ja kodusoojuse tunnet esile toov kampsun!

    ReplyDelete
  7. Ilus kampsun ja tõesti tundub juba pildiltki vaadates, et väga pehme. Kaunis töö ja ei jõua ära imestada, et nii ruttu saavad Sul suured kudumid valmis.

    ReplyDelete
  8. Tänan Helen ja Ülle!

    Siin on see kodusoojuse tunne mulle väga tähtsaks muutunud.

    Lõng on tõesti paks ja pehme, peale pesemist on pehmem, kui oskasin arvata. Kunagi lasi ema teha meile meie kollikoera ja lambavilla segust lõnga. Hiiumaa lõng meenutab mulle seda.

    ReplyDelete
  9. Väga mõnus kampsun ja tore, et said kududa Hiiumaa lõngast :)Muster on igavesti tore ja kampsun sobib Elisabetile imehästi !

    ReplyDelete
  10. Väga ilus kampsun. Laps on rahul ja ema rahul... mida veel tahta. :)

    ReplyDelete
  11. Hästi armas, lõnga ilu paistab välja. Villane on ikka kõige etem:). Minu laps tellis ka kampsuni, aga peab palmikutega olema ja tumesinine, mis seab lõngale teatud nõuded.

    ReplyDelete
  12. Diana, tänan!
    Anna, täiesti nõus, maavillasel lõngal on eriline võlu!

    ReplyDelete
  13. Nii ilus tegumood ja teostus. Seda, et lõng on mõnus, tean juba omastkäest:)

    ReplyDelete
  14. Tänan! Tegumood sai lapse nõudmisel ja isegi nupud, mida ma ei taibanud kohe rombi südamikku kududa, pidin esimesele kahele rombile tagantjärele heegelnõelaga peale pusima, sest ilma nuppudeta ei kõlvanud kuidagi. Edaspidi kontrolliti mind tihedasti. Nii et mina olin vaid vardaliigutaja:)


    ReplyDelete