Wednesday, June 20, 2012

Rombikirjaline Haapsalu sall

Valmis sai mu siidisall!





Kuusega kuubikukiri, nii on kirjas salliraamatus.  Aga et oma suvesallile ma kuusekesi ei taha, kuigi mustrit vaadates on neid raske mitte näha, on sallil minu silmis lihtsalt ilus geomeetriline rombikiri.

Maikuu keskpaiku ma kudumist alustasin, imeilusa Pronksi lõngapoest (poel on nüüd uus aadress, Aia tänav 4) soetatud lõngaga. 100% siid, keras 179 grammi.  Kuigi salli mõõtmed peale venitamist said üsna suured, 90 x 200 cm, jäi lõnga pisut järgi.
Kudusin varrastega nr 3,  äärepitsi jaoks olid parajad vardad nr 3,5.
Kududa oli seda siidilõnga hästi meeldiv, lõng ei keerdunud, libises, isegi nuppudega läks kergelt. Ja ei katkenud kordagi.
Enne venitamist kastsin leigesse vette, vaid pisut-pisut muutis vesi värvi.

Eile väga palaval õhtul saime osa lätlaste jaanitulest Ligost, varasel õhtutunnil süüdati veel kuumava päikese all lõkketuli. Ja oli tõesti  meeldiv oma siidisalli jahutavat toimet nautida.



Nii tõsine nägu mul:), oleksin tegelikult tahtnud salli pildistada mõnele kaunile piigale ümber õlgade mähituna. Abikaasa aga ütles, et tegid salli ju ometi endale. Vaatasin  neid pilte ja meelde tuli Silvi Vraidi lauldud Selliseks ma jäin... siin on see, mida aeg teiseks ei tee.



Ja kuidas ma  lõngapoes seda lõnga ostes kahevahel olin:), võtsin riiulilt, imetlesin ja panin tagasi. Ja nii ikka mõned korrad, enne kui raatsisin maksma minna.

15 comments:

  1. Imeilus sall! Sobib kenasti suvisesse tuulde lehvima.

    ReplyDelete
  2. ILus! Kas see ligo ei ole neil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muidugi, Ligo, mul sõrm pidi praegugi d klhvi vajutama, no Lido on ju nii tuntud eestlastele:)
      Lido, ei noh, ma olen ikka, kõht oli vist tühi.
      Mul polnud kahjuks fotokat, aga need imelised läti naiste ja laste lillepärjad!

      Delete
    2. Mulle ka need pärjad meeldivad, neil on see ikka suurem püha minu meelest kui meil. Ma feissis vaatan nende ettevalmistusi vabaõhumuuseumis, nii ilusad pildid!

      Delete
  3. Imeline sall! Indrekul on õigus, see on Sinu sall ja Sina pead seda ka esitlema! Mulle väga meeldib sall ja pildid, ühesõnaga kõik on super! Ja juustes on Sul imeliselt lõhnav gardeenia õis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gardeenia jah, olen lihtsalt hull nende järele. Mul on kaks potti aknalaual, et kogu aeg mõni õis hullutavat lõhnaks:)
      Aga Triinu, ma tõesti riputaks omale tehtud asjad lihtsalt toolileenile ja teeks siis pilti. Samas naudin ma ise kõige rohkem teiste kätetööd vaadates just neid pilte, kus valmistehtud esemed on seal, kus nad peavad olema, inimese seljas, käes, õlgadel. Oh...
      Aitäh Sulle!

      Delete
  4. Tänan! Mul on juba aimdus, et selle sallita ma suvel kodust välja ei lähe, olgu ilm palav või hoopis jahe ja tuuline.
    Ja et see lõng ei katkenud kudumisel kordagi, ise ka imestan, sest tõmmates oli väga kerge lõnga katkestada.

    ReplyDelete
  5. Väga hõrk, kindlasti mõnus naha vastas!

    ReplyDelete
  6. Imeilus sall ja ma nõustun eelkõnelejatega, et sall koos sinuga pildidl on õige hõrk! Kaunis portreepilt, muide ;)

    ReplyDelete
  7. Imekaunis sall! Nupud kui pärlid reas. Väga hästi sobib sulle, nii kaunid pildid.

    ReplyDelete
  8. Aitäh teile! Eile oli tore hetk, kui üks Austria vanaproua vaatas mu salli, vaatas uuesti, katsus ja ütles, oo, see on ju siid:)

    ReplyDelete
  9. Appike kui ilus ja õhuline!
    Ja nii toredad pildid-kaunis daam lillega,lendlev siid ja seeliku äär....suvi!

    ReplyDelete
  10. Imeilus sall, küll on hea, et sa seda lõnga ostmata-kudumata ei jätnud!

    ReplyDelete
  11. Tänan, et tähele panite ja kiitsite! Ja tõesti, palavatel õhtutel (meil on siin Moskvas tõesti palav) lihtsalt võrratu õlgadele heita. Sall on nüüd pisut oma mõõte muutnud, pisut laiusest kokku tõmmanud, kuid tundub, et nõnda on kaunimgi veel. Ilus lõng.

    ReplyDelete