Thursday, April 12, 2012

Kevadlilleline

Piibelehemüts Madlile. Kevadine, peenvillasest lõngast ja kõige armsama mustriga.



Nüüd imestan isegi, et miks selle mütsi kudumisega mul nii raske alustada oli:). Küll leidsin, et liiga õhuke lõng, et ilma voodrita mina  ei tee, et niisuguse imeliku suusamütsi servaga mina ei taha ja nii edasi. Nüüd on aga olen rahul, laia servaosa saab mitmeti sättida ja villane lõng soojendab piisavalt ka jahedamal kevadõhtul.
Olen õnnelik, Madli armastab meie omi mustreid ja inspireerib mind vardaid kätte võtma, ikka ja jälle.  Eilegi  Estonias, mõlemad ehitud Haapsalu pitsmustritega, mina oma uue suure räti ja Madli piibelehekirjalise kampsiga, tundsime end ülihästi. Rahvast täis saalis märkasin veel ühte kaunist Haapsalu salli kandvat kena noort naist. Püüdsime pilke, loodetavasti heatahtlikke:) Saalis oli palju vanemaid prouasid, Georg Otsa don Quijote ikka veel meeles ja võrdluseks kõrvus.  Vaatasin neid ja kujutasin neidki ette pitssallidega ehitult, aga nagu minu emalgi, on nende omaaegsed UKU-st ostetud Haapsalu sallid praeguseks ammu vanunud ja uute ostmiseks/tegemiseks pole nagu põhjust.
Järgmise Haapsalu salli koon oma emale.




Aga tagasi lillemütsi juurde.
Et mul sobivaid ringvardaid käepärast polnud, kudusin viiel vardal, 27 silmust igal vardal. Lõngaks Hobipunktist ostetud Haapsalu salli lõng.  Lõngakulu oli olematu:), vaevu paarkümmend grammikest. Varda numbriks 3.
Ringselt on lillepitsi hea kududa, ka kahandamine on lihtne, viiest õiest kena kimbuke lõpetab mütsi kenasti.











15 comments:

  1. Väga ilus! Ehtne ja ehe Eesti müts...ja lisaks veel selline, mida keegi teine ei oma.

    ReplyDelete
  2. Armas, armas ja väga ilus mütsike! :)

    ReplyDelete
  3. Aitäh Diana, see on tõesti niisugune mütsike, et kokkuvolditult mahub peopessa:)

    ReplyDelete
  4. Väga, väga ilus müts! Piltide taust on ka väga hea valitud!

    ReplyDelete
  5. Noin kauniin myssyn minäkin haluan.

    ReplyDelete
  6. imeilus ja pealegi väga andekas mõte!

    ReplyDelete
  7. müts on ilus aga kas ta peas sügelema ei hakka?

    ReplyDelete
  8. Tänan:)

    Ja tõesti, lihtne oli kududa. Serva võib ka rullima lasta, siis veel lihtsam, pole seda igavat parempidist pinda nii palju, mul lihtsalt oli käsk sellinne serv teha.

    See pitsilõng on küll 100% villane, kuid meile ta ei tundu selline kihelemaajavalt maavillane. Kudusin ka kaelussalli samast lõngast ja Madli kannab seda vastu kaela, tal ei näpista. Müts aga on nii õhuke, et higistama pea ei hakkagi.

    ReplyDelete