Friday, March 30, 2012

Haapsalu rätt, raamitud ornamendikirjaga

Olen õnnelik, sain valmis!



Haapsalu räti raamatus võlus see rätt mind oma rikkaliku äärekirjaga, mis raamis õrna keskosa. Ning muidugi nupuline äärepits, see on võrratu.



Raami mul pole, kuid meie 160 cm lai voodi sobis rätiku vormimiseks. Tähelepanelikul vaatamisel on näha, et äärepitsi serv on liialt pingul, põhjus muidugi selge:). Kui keskosa ja äärepitsi kudusin varrastel 3, 25, siis oleksin pidanud äärepitsi umbes 577 silmust looma vardale 5,5. Minu ülesoomisvarras aga oli 4,5.

Rätile kulus  28/2 villast Midara lõnga 200 grammi, ostsin  Hobipunktist









Kudusin seda kaunimustrilist rätikut väga kaua, kuid mida lõpu poole, seda suurema naudinguga.  Lõin juba ka uued silmused vardale, sest pitsikudumine on juba kord ohtlikku sõltuvust tekitav:)

20 comments:

  1. Paistab, et see rätt ei jää viimaseks, kui juba maik suus! Hästi armas muster.

    ReplyDelete
  2. Haapsalu salli sõltuvus on õhuline, õrn, romantiline, meeldejääv... Justkui küünlad ja kamin ja hea vein

    ReplyDelete
  3. Oi oi,Heli,Sa mitte ainult ei pea olema õnnelik valminud töö üle vaid väga-väga uhke enda üle ka!!Super töö ja imeilus tulemus!

    ReplyDelete
  4. Anna, tundub jah, tellisin juba ka uued lõngad, muu kudumine lükkub vist kaugesse tulevikku:). Teine võimalus, et koon need pitsmustrid mõneks rõivatükiks.

    Merle, tänu, nii kaunisti öeldud. Just nii see on. Olen oma valmis rätikut ma ei teagi mitu korda lahti voltinud, lihtsalt imetlenud ja uuesti kokku voltinud, nii õnnelik olen.

    Kai, ma olen! See rätik jääb mulle! Mäletan veel, kui uhke olin ma, kui noorena emale rätiku kudusin ja see rätik kestab tal tänaseni ning vaatan seda alati uhkusega (mis sest, et pits on valesti/koledasti külge aetud).

    ReplyDelete
  5. Aitäh, armsad kudujad!
    Aitäh ka Haapsalu Rätiraamatu tegijaperele!

    ReplyDelete
  6. Suurejooneline, väärikas! Ja kõik muud ilusad sõnad veel sinna ritta. Väga ilusa suure töö oled ära teinud!

    ReplyDelete
  7. Tänan! Ootan juba, et saaksin Sinu pitsilõnga kätte, mis sellest küll teha ... nii palju on mustreid!

    ReplyDelete
  8. Väga ilus ja suursugune Haapsalu sall! Minu jaoks on see veel avastamata maa, aga selles olen küll ühel meelel...pitsikudumine tekitab sõltuvust.

    ReplyDelete
  9. Ülle, tänan kiituse eest!
    Nii hea kuduja sõnad on mu jaoks hästi olulised!

    Heli

    ReplyDelete
  10. Imeliselt ilus! Ole topeltuhke sellise salliga end ehtides - uhke nii ilusa salli üle ja uhke, et Su enda tehtud!

    ReplyDelete
  11. Vapustav, veelkord kiidusõnad! Mul on olnud au näha seda rätti värskelt viimistletuna, nn ahjusoojana. SUPER!

    ReplyDelete
  12. Ääretult kaunis ja peen sall! Tõesti, Haapsalu sall on midagi, millest on mul vaid raamat kodus esialgu... :) Väga, väga ilus!

    ReplyDelete
  13. Kadri!Aäith Sulle! Ja uhke ma olen:). Küll on hea, et ma ei pea seda rätti leivarahaks vahetama.

    Armas Jane, suvel on Sulgi samasugune valmis!

    Preili Smilla, tänan kaunite sõnade eest. Raamatust sallini polegi nii pikk tee, nagu minagi nüüd tean:)

    Heli

    ReplyDelete
  14. Your knittwork is incredible beautiful,awesome!Congrats from Brazil!

    ReplyDelete