Monday, February 20, 2012

Kajakakirjaga Haapsalu rätt

Vahepalaks võtsin teha ühe lihtsa kolmnurkse õlakatte uuest rätiraamatust.






Äärepitsiga  alustada tundus ahvatlev, 485 silmust ülesloomiseks ka just parasjagu.




Tahtsin rätikut, mis poleks väga habras, samas aga siiski õrn.
Olin kunagi soetanud kera mohäärisegust lõnga, mille kohta müüja suurt midagi öelda ei osanud, isegi mitte tootjamaad.  Pika ja ühtlase keeruga lõnga tundus ideaalne sallilõng. Peale laia äärepitsi kudumist aga sai selgeks, et lõpuni lõnga ei jagu ja keskosa kajakamustri kudusin triibulisena. Teiseks lõngaks valisin Midara sallilõnga, mida kudusin kahekordsena.  Toonivahe on fotodel kenasti näha. Lõnga kulus kokku alla 200 grammi, seda nii silma järgi, kaalumine jäi tegemata.








Ülesloomisrida oma kahekordselt võetud lõngaga jäi minu üllatuseks samasuguseks ka peale venitamist.



Ja muidu nii toekas rätik läbis ka sõrmusetesti.


Olin enne vaid ühe kolmnurkse rätiku kudunud ja mäletan, et kandsin seda kahekordsest maavillasest valgest lõngast rätti nii suvel kui talvel.

Oh, raamatus on veel nii kauneid mustreid ...

20 comments:

  1. No nii ilus, õrn ja armas! Tubli töö taas kord. See lumevalgus ja kevade ootus, kõik üheskoos.
    Taevalik!

    ReplyDelete
  2. Monika, nii ilusasti öeldud, tänan Sind.

    ReplyDelete
  3. Imeilus talvine rätt! Tundub pehme kui vastsadanud lumi.

    P.S. Ka mulle jäi just see rätt uuest rätiraamatust silma ja hinge.

    ReplyDelete
  4. Aitäh Helen!
    Jaa, raamatus musta lõngaga kootult - lausa vapustavalt kaunis. Minu mohäärist talvesall pole nii majesteetlik, kuid mõõtudelt siiski muljetavaldav.

    ReplyDelete
  5. Mulle meeldib just Sinu helevalge sall! Mõnusalt soe ja kaunis!

    ReplyDelete
  6. Tänan Triinu, ma pole suur sallikuduja ja ausalt öeldes võtsin vist liialt suure töö ette, hakates kuduma nelinurkset Haapsalu rätikut. Selle mõnusa ja pehme lõngaga sain aga hakkama:) Nüüd on jälle hea rätikuga edasi minna.

    ReplyDelete
  7. Imeilus! Raamatut mul (veel) pole, seega minu jaoks uudne sall. Uhke ja rikkalik äärapits jäi kohe silma.

    ReplyDelete
  8. Väga kaunis sall! Lausa pildilt on näha, et nii pehme ja samas õrn sall.

    ReplyDelete
  9. Väga uhke sall, valge on ikka kõige kaunim!

    ReplyDelete
  10. Imeline töö..tõesti pehme ja õhuline,väga tubli!!

    ReplyDelete
  11. Aitäh Merilin, kõige magusam hetk oli, kui viimase nööpnõela venitatud rätinurka torkasin ja selga sirutasin:) Mustri ilu tuleb siis kõige kaunimalt esile.

    Tõrvalill, nõus, kui valge olemas, siis tahaks veel ühte teist tooni valget ja siis juba võib ka teisi värve proovida:)

    Kai, aitäh kiituse eest!

    ReplyDelete
  12. Tumeda mantli peal jätab eriti õrna mulje. Ilus!!!

    ReplyDelete
  13. kajakad lendavad selles merepitsivahus väga kaunilt - st.väga ilus rätt:))

    ReplyDelete
  14. Nüüd, kui olen pisut harjutanud, läheb ka peenema rätiku kudumine palju kergemini, aitäh julgustuse eest!

    Kaunist kodumaa sünnipäeva!

    ReplyDelete
  15. Heli, nii , nii ilus sall!!!!! Ma loodan, et ta on Sul ka veel Moskvas. Ma tahan seda oma silmaga näha ja katsuda! Ja nüüd ma tean ka millise räti ma endale koon :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikka on, tuled ja saad uurida:)

      Delete