Wednesday, April 20, 2011

Elus on värve

Kaua tehtud, kaunikene? Igatahes Muhumaal on tõesti värve ja mustreid.




Kinnis inspireeritud muidugi samuti Muhu kampsunitest ehk vattidest.




Et kampsiku kandjake on kenade kumerustega, siis on kinnisel ka omad salavimka, mis annab vajadusel juurde pisut avarust.
Minu  meelest lisab see assümeetria kampsunile omapära, väikese kiiksu, mis teeb selle just Madlile omaks.



Puhvvarrukad said just sellised, nagu algselt ette kujutasime. Kudusin need  kuni puhvini neljal nr 2,0 vardal. Kehaosa ja  varrukapuhvid  aga on kootud edasi-tagasi varrastel nr 2,5. Põhjus lihtne, mul polnud käepärast nr 2,5 sukavardaid.  Nr  2,5 varras aga on minu arvates tänapäevsele kudumilel parim, ei jää liialt puine.
Lihtne viis sellise puhvis varruka kudumiseks - kuni varrukakaareni kududa  nagu tavalist varrukat ja esimesel kaare kahandamise real kasvatada igast  islmusest lisaks üks silmus. Nüüd on puhvil lopsakust ja samas hoiab ka hästi vormi. Siis kujundada varrukakaar nagu tavaliselt, kuid siiski kõrgem, kui harilikul otsapandud varrukal.



Seljatüki kolmnurkne lõpetus ehk nipp.






Linnukesi soovis Madli aga ilma keeruliste ornamentideta nende vahel, kudusin selle asemel puhkeva õiepungaga ühendatud oksad.


Ja kui kampsun valmis, avastasin, et olin kampsunisse kudunud nii kevadiselt rõõmsad linnud, suvised lopsakad roosid, kuldsed sügislehed ja muidugi õrnad lumehelbed - terve aastaringi.

Nagu näha, ei hoidnud ma end kudumisel tagasi, kõike on küllaga  .... värve ja mustreid, magusat maitset.




32 comments:

  1. Super. Hästi ilus ja kirev kampsun. Ja kindlasti mõnusalt soe. :))

    ReplyDelete
  2. Imeilus! Minulgi Muhu raamat avatud ja tuulan mustrites, mida kinnastesse kududa.

    ReplyDelete
  3. Väga kaunis ja uhke kampsun! Ei jõua ära imetleda seda ilu, mis Sa sinna sisse oled kudunud!

    ReplyDelete
  4. Imeline kampsun! Ja milline hulk tööd ja vaeva! Sellist kampsunit nähes on kohe aru saada, et teinud on selle tõeline Meister!

    ReplyDelete
  5. perfect,very nice :) and so many work.. :)

    ReplyDelete
  6. Väga-väga ilus ja minu meelest lisavad puhvvarrukad just selle õige vungi asjale:) Aga muidu - ma nägin seda kampsunit eile Müüriääres täitsa oma silmaga ;)

    ReplyDelete
  7. Mõnus ja ilus-ilus, patseeriks isegi uhtesti sellisega ;=)

    ReplyDelete
  8. Diana, Ülle, aitäh! See kudumise protsess oli tõeline värviteraapia.
    Kadri, kõige suurem vaev oli lõngaotste peitmine:), muud võtsin lihtsalt mönuga. Aitäh Sulle!
    Pille, kerge see valik pole:)
    Thank you, Ramune!
    Krentu, tänud! Oligi siis nii:), meid oli haaranud totaalne kindakaotamise ja soojast sallist keeldumise tohuvapohu.
    Kohvitoas oli eile aga palju oranzi, seda värvi oli isegi roosikimp riiulil ja õitsev kliivia aknalaual.

    ReplyDelete
  9. Võtad mu jälle ahhetama!!! Ehe käsi-töö!
    MonikaM

    ReplyDelete
  10. Milline meistriteos!Valitud värvid panevad selle särama ja see vahva tegumood-varrukad ja kinnis ja pikendatud sbaosa... No lihtsalt super töö...hihiii "aastaaegade kampsun".Mina olen küll nüüd ametlikult kade:D!

    ReplyDelete
  11. Valmis su ilus kampsun! Võrratud värvid ja kaunid mustrid! Minu erilised lemmikud on need puhviga varrukad.Need teevad kampsuni nii armsaks romantiliseks.

    ReplyDelete
  12. Imeline töö!!! Puhvvarrukad on nii kaunid ja muudavad kampsiku veelgi vahvamaks! Madlile sobib suurepäraselt!

    ReplyDelete
  13. Nii romantiline! Super töö

    ReplyDelete
  14. Tänan, tänan, tänan!!!

    Aga ... nüüd tahab adli veel ühte sama fassongiga kampsi. Sedakorda aga juba sellist musta ja paelte-pitsidega rinnalapiga. Üks viis teiseni ja mina aga muudkui kudugu:)

    ReplyDelete
  15. Vou, ma istun ja vaatan praegu suu ammuli! Nii, nii ilusa ja super asja oled valmis kudunud!

    ReplyDelete
  16. imeilus kudum! ja need värvid ja detailid - suursugune ja uhke!
    ahhhh...

    ReplyDelete
  17. Uhke ja imeilus kampsik! Puhvvarukad, mustrid, värvid - kõik kokku loovad nii ägeda tulemuse, mida vaataks ja vaataks suu ammuli. Suurepärane töö!

    ReplyDelete
  18. Kuna kõik on juba teiste poolt ära öeldud, siis ma ei ütlegi midagi... ainult vaatan ja imetlen... ja aplodeerin :)))Ja ma tahaks nüüd ka midagi sellist teha :) Õnneks on seal raamatus veel nii palju ilusaid mustreid, et päris kopeerima ei pea ;)

    ReplyDelete
  19. Monika,ikka ju mina ohkan Sinu kampsuned imetledes, tore, et meeldib!

    Inga, suur tänu! Näitasin oma Madlile eile Sinu tütre roosidega kampsi, edastan siinkohal tema imetelva tervituse.

    Kadri, aitäh!

    Thank you, Marina!

    Lugesin täna jälle üle kõiki Teie häid sõnu, olen siiani ütlemata elevil, nagu kogu selle kudumise protsessi ajalgi.
    Tänan veelkord!

    Ja soovin kõigile-kõigile mu blogisse kiikajatele kaunist kevadet!

    ReplyDelete
  20. Monika, aplodismentõ on siis vastastikused:)
    Minulgi ju paluti järgmine varrastele võtta!
    Mõtlen siin, et kuhu saaksin kärbseid küll kududa.

    ReplyDelete
  21. On ikka igavene suur töö: nii palju värve ja mustreid! Muide, käisin täna Raasikul, seal on uusi punakaid ja punaseid ja mahedamaid punaseid toone. Vist midagi Sinu jaoks:)

    ReplyDelete
  22. hurmav kampsun,
    puhvis varrukad on "tšäkkpott":D

    ReplyDelete
  23. Anna, vaatasin, peedipunane on lahe tõesti.

    Madli oli oma uue kamspiga sõrade seltskonnas ja isegi noormehed olid toredid komplimente teinud. Üks neist unistas, et tal võiks olla selline pisike Madlinukuke just selle puhvvarrukatega kampsikuga kogu aeg taskus, et võtad välja ja kohe hea tuju:) Nii et, tõesti osutus tsäkkpotiks!

    ReplyDelete
  24. azza sade.... vat see on vinge kampsun :) Tõeliselt ILUS ja moodne!!!

    ReplyDelete
  25. So very beautiful! Congratulations!

    ReplyDelete
  26. Uskumatu- see postitus on kuu tagasi ja mina avastasin alles täna, muudkui ootan ja ootan??!!! Ja puht seeläbi, et igaks juhuks viskan pilgu peale ka varasematele postitustele. Kevad ja aed ning arvutis vähe.
    Detailidest, läbimõeldusest , värvidest- kõiges on paista hinge ja hoolt. Ainulaadselt ilus! Kordan teiste kiitusi!

    ReplyDelete
  27. Nii suur töö, imeilus kampsun ja milline armas jutt selle juures:)

    ReplyDelete