Wednesday, March 9, 2011

Ülesloomine


Värvid valitud, kavand olemas, soovitud kirjad teada.



   Tuleb kirjatud kamps Madlile. Muhu mustrid saavad sisse kootud ja tegumood on samuti ispireeritud Muhu vattidest. Traditsiooniline vatt sellest aga ei tule, Madli kavandatult  on kampsun kirjatud sukamustritega, säärisekirjalised varrukad saavad loodetavasti lopsakalt puhvi. Kampsile soovib ta ka  "nunnusi pärlnööpe või muud nunnut":) ja vikleid ning kui vähegi saab, siis ka nippi. Oligi vist kõik!




Aga ... mind on viimasel ajal tabanud lõpetamata kudumite needus. Poolikuid töid on mul alati varrastel. Siiski on tavaliselt tegu sellega, et kas kaob tahtmine,  või esialgne pakiline vajadus. Nüüd  aga on pooleli jäänud tööd, mida ma tõesti väga tahaksin lõpetada. Lõng on enne lõppu otsa saanud. Madli karupüksid ootavad lõnga. Turbani kudumine jäi pooleli, sest lõng sai otsa. Ühe peapaela olin sunnitud tagasi keraks muutma, sest lõng ... sai otsa muidugi.

Nende paksust lõngast peapaelte kudumine tekitas isu kududa mõnusalt jämedate varrastega üks suur pehmest lõngast jakk kevadeks.  Mul oli varuks ostetud Emmebi Nazca lõnga. Helesinist, sest soodusmüük oli ja muid toone polnud:)

Nii,  olemas 17 tokki helesinist lõnga.  Liiga hele minu jaoks. Aga mul ju veel 10 tokki  halli Rowani Kidsilk Aurat.  Panin kõrvu, mu meelest sobis. Hall mahendas helesinist ja ka proovilapp näitas, et nr 9 varrastele need lõngad meeldivad.



Plaanisin puuduoleva halli mohääri asendada mõne teise lõngaga. Kududes sai selgeks, et ei  taha kasutada muud lõnga. Sest Aura on nii erilselt pehme ja siidjas.
Nii jääb ka see kudum ootele ...

16 comments:

  1. Jään põnevusega ootama, mõlemad piilukad ja kirjeldused paistavad väga huvitavad.

    ReplyDelete
  2. Mina ka, mina ka...jään põnevusega ootama:)

    ReplyDelete
  3. Ah, täna sain lõpuks ajakiri Käsitöö! See on kuidagi nii erinev kui soomlased :)

    ReplyDelete
  4. Ooo ... siit on põnevad asjad tulemas :) Jään samuti ootele!

    ReplyDelete
  5. Kirjeldus on väga põnev, tõepoolest! Kui kudum on lõpetamata lõnga otsasaamise tõttu, on see täiesti seaduslik vabandus:).

    ReplyDelete
  6. Plaanin tänase õhtu nipiga seljaosa kududes veeta ja eks see loomisrea näitamine peaks mind nüüd tagant kannustama ehk;)
    Aga jah, et pole ka võimalust tuttavatese lõngapoodidesse puuduoleva lõnga järele joosta, see on tüütu küll.

    Maahiska, Sulle meeldib meie ajakiri Käsitöö? Mina ostan aga vahel kohe rõõmuga Soome Notita ja Moda ajakirju.

    ReplyDelete
  7. Jah, mulle meeldib kül - aga meie poodis on ainult soome keeles. Tahaksin tellida see eesti keeles...... Kas ma osaksin (????) sellest mudelit lugeda? :D (Eesti grammatika!!!)

    ReplyDelete
  8. Vaat seda ma ei oska öelda, mina näiteks ei loe inglise keeles juhendaid, sest pole vaja läinud. Soome keeles aga vabalt, sest kunagi pidin palju kuduma soomekeelsete juhiste järgi. Nüüd on väga mõnus neid lugeda:) Arvan, et kui paar korda hoolega läbi töötada, siis pole vast probleemi.

    ReplyDelete
  9. Hmm... Palju Sul puudu on seda Aurat? Mul 1 tokk peaks olema seda kuskil varudes. Värv vist oli 758 Steel, aga saan selle üle kontrollida õhtul kodus.

    ReplyDelete
  10. Oi, Heli, mulle tundub, et meie mõtted käivad vahel üsna ühte rada... mul on ka lähemal ajal plaanis Muhu suka- ja kindamustreid kasutades üks kampsik kududa :) Sinu oma valmimist ootan muidugi pikisilmi :)

    ReplyDelete
  11. Mai-Liis, ongi sama toon - Steel! Kui nüüd ma kuskilt tõesti enam seda värvi ei leia, siis ... olen Tallinnas aprilli keskel ja kohe tõsiselt tahaksin seda tokki. Aitäh Sulle!

    Monika, see on põnev. Võimalusi on nii palju, et juba praegu tunnen, et mõtteid kihab peas, mida võiks veel proovida. Värvikombinatsioone ja mustreid - kõike on nii küllaga käes nüüd:)

    ReplyDelete
  12. Jään pikisilmi ootama, tõotavad midagi väga erilist tulla.
    Aura on hea lõng ja seda on tunda kudumit kandes.
    Kiiret valmimist! :)

    ReplyDelete
  13. Aitöh Nele! Pusin ja pusserdan Muhu kampsiku kallal, peale paari harutamist olen seljatüki nipist jagu saanud ja tasapisi hakkab minema:)

    ReplyDelete
  14. Ei saanud varem arvuti taha. Lõng kontrollitud ja ongi 758 Steel. Eile käisin Järve Keskuses Veimevakas/Käsitööjaamas ja jäi silma (ainult) 1 tokk seda sama lõnga. Nii vihjeks, mujal ma ei ole Aurat näinud enam.

    Kirjuta mulle meilile leedukas@hotmail.com, kui hakkad Tallinnasse tulema.

    ReplyDelete
  15. Teen seda kindlasti, aitäh!

    ReplyDelete