Thursday, December 16, 2010

Märjamaa seelikutriibustikke


Minu ema sünnikodu on Märjamaalt umbes 15 kilomeetri kaugusel Luiste külas, tema ema aga on Loodnalt. Milliseid triibuseelikuid seal kanti, seda ma kahjuks ei teagi, tean Kullamaa triibustikku ja mul on olemas ERM töölehed Märjamaa rahvariiete valmistamise kohta. Ühe triibustiku leidsin veel googeldades.

Vanemad seelikud olid sellistes mahedates toonides, nagu esimeselt pildilt näha, hiljem juba kärtsumad, punaste triipudega.  Läksin alt punasetriibulise mustriga, tegin värvitahvli järgi, millel täiesti selgelt oli must triip, hiljem leidsid tekstist lause, et tegu siiski pigem tumehalliga:(



Nii et olgu see must siis tumehall.



Vahepeal oli mu korv juhtmeid peaegu täis, ka uusi triibustikke, aga nii kiireks läks, et pildile ei saanudki. Tahan ikka enda jaoks üles pildistada mustrid, mida olen juhtmetele kandnud, nii et proovin korvi jälle täis saada.

Siin aga kohalikke mustreid ja triibustikke:)  Arbati väljaku kuusepuu on kohe meie kodutänava lõpus.



Kuusepuud ehitatakse siin karkassile. Tuledesäras õhtuti on väga kena.

11 comments:

  1. Juhtmed on nii kenad ja värvilised... väga ilusad!

    ReplyDelete
  2. ..irwww...nostalgiline kuusk...:))

    ReplyDelete
  3. Jaa, nostalgiat on siin igal sammul, vahel liiastki:)... aga siis tulen koju ja nokitsen oma maavillaste triibustike kallal ja olen nagu kodus.
    Vaatasin just Kai õhkõrnades toonides salli, mis kinnitet Ülle mehe loodud puusüdamega, nii kaunis. Ilus!

    ReplyDelete
  4. Sa muudkui triibutad:). Kena idee! Kas tuled pühadeks ka Eestisse?

    ReplyDelete
  5. Jõulud:) Need juhtmed on jah osutunud heaks kingiideeks.
    Juba esmaspäeval koju, sest lapsed ootavad pikisilmi kohtumist ja koduseid jõulupühi!

    ReplyDelete
  6. Ma ei väsi seelikutriibulisi kiitmast! Seekordsed on taas nii kaunid ja kirevad!
    Tore, et pühadeks kodus kokku saate :)

    ReplyDelete
  7. Just need vanad mahedad triibud on nii ilusad... Vanemate seelikute lõngad oli tõenäoliselt (vähemalt osaliselt) taimevärvidega värvitud?

    ReplyDelete
  8. Aitäh teile!

    Mulle ka meeldivad need mahedad triibustikud, eriti Läänemaa vanade seelikute omad. Eks aniliinvärvide tulek kaotas need tasapisi.
    Neid triibustikke oleksin osaliselt saanud
    ema antud taimedega värvitud lõngadest kerida, aga ma nii hoian tema lõngu ja ei raatsi neid ümber juhtmete kerida:)

    ReplyDelete
  9. Triibud on jällegi ilusad ja armsad! Ei oskagi otsustada, kummad rohkem meeldivad, kas mahedama- või erksamavärvilised.
    Kuusk on vinge!

    ReplyDelete
  10. Monika, kuused on jah omanäolised, olen ikka erinevaid pildistanud.
    Täna lähen Raekoja platsle maailma kõige armsamat kuusepuud kaema:)

    ReplyDelete
  11. Häid jõule! Sinu blogi on olnud mulle suur rõõm sel aastal, aitäh sulle! :)

    ReplyDelete