Sunday, August 15, 2010

Käsitööst

Ma arvan, et paljudel on juba ostetud või vähemasti poes läbi sirvitud kena kohvilauaalbum Kihnu Roosi käsitöökogu.
Ja see album andis ainet mõtlemiseks omaenda ja oma pere kätetöö kogumisest, säilitamisest. Olen alles hoidnud küll vanavanaema heegeldatud imekauneid esemeid,mis on pooljuhuslikult minu kätte sattunud-jäänud, kuid samas on need olnud pidevalt kasutuses. Samuti mu oma ema kaunist käsitööd oleme alati kasutanud-kandnud ega ole osanud seda vääriliselt hinnata.  Meie peres on tädi kudunud telgedel suuri põrandavaipu, jällegi on aeg teinud oma töö. Kõik on siis-seal laiali. Ka tuli on võtnud oma osa, kahjuks üsna suure, tulest on küll asjad päästetud, kuid pikka aega puudus võimalus neid korralikult hoiustada. Mõnigi kaunis ese on langenud ka koide ohvriks. Ei ole osanud me väärtustada ja hoida.



Aga mis ma viimasel ajal teinud olen....  oma perele vähe.

Nokitsesin ühe triibukaabli kallal, kui Madli fotokaga tuli ja siin siis poolik Muhu põlleriide triibustik
.
 Minu armsa ämma juured on Muhust, ta pajatis hiljuti, et mäletas, kuidas ta vanaema, kes abiellus Hiiumaale, kandis ka mehekodus igapäevaselt muhutriipu seelikuid. Vaid kirikusse minnes ei olevat  sellistega läinud. Tal oli olnud ka oranzi-mustaruuduline muhu seelik, teised olevat olnud ikka mustad ja oranzitriibulised.  Ning ... mitte midagi pole säilinud. Muidugi, pole imestada, sest pole alles tolmukübetki kogu selle pere, kus pereisa oli koolidirektor, omandist. Väga kurb lugu.
Hm, allolevad seelikutriibud valmis punutud, suutsin unustada, mis kandi triibustikega tegu, ehk tuleb teine kord meelde:) Nii pealiskaudne olengi.

3 comments:

  1. Mul raamat küll olemas, aga ootan millal tuleb see mõnus ja rahulik õhtu, et seda mõnuga lugeda...
    Käsitööpärandi jutt pani mõtlema...

    ReplyDelete
  2. Oo, minul sama lugu. Tõin albumi koju ja lappasin läbi,ootanb nüüd riiulis rahulikumaid sügisõhtuid.

    ReplyDelete
  3. Mul ei ole veel raamatut, aga olen teda korduvalt poes sirvinud. Küllap ta millalgi mulle ka koju rändab ;)

    ReplyDelete