Saturday, May 1, 2010

Säravsinine

   


Tsillade õitsemise aeg! Pelgulinna vanad aiad sinetavad. Elisabet toob iga päev kimbukese tuppa.

Kui Kersti rääkis mulle oma suvise heegelkoti ideest, ei olnud meil esialgu plaaniski teha seda särvasinisest lõngast. Mõtlesime, et võiks teha väikese loodusvalge linase kotikese
.
Seadsime siis sammud Lianni lõngapoodi ja valisime välja Katia linase lõnga Lino, riiulite vahel tiirutades aga jäime imtlema Katia Bolero erinevaid säravaid tokke. Poest lahkusime nii linase lõngaga kui ka kolme säravsinise keraga!

Mul polnud esialgu üldse ettekujutust, millise koti võiks sellisest lõngast teha, plaanisin hoopis heegeldada esmalt linase ridiküli. Kuid juba samal õhtul, kui  erinevaid heegelnõelu ja mustreid proovisin mõlema lõngaga, oli mulle selge, milline saab olema Bolerost heegeldatud kott.


Siin on kauniteks suvepäevadeks ja -õhtuteks tehtud kotike  leidnud koha Kersti aias tsillade vahel  Liisu Arro imelisel roosilisel tordialusel.

Tahtsin teha sellist kotikest, millega saaks nii õhtul pidutsema minna, kui ka suvisel tänaval jalutada.
Kui peita kett kotti, saab sangade alla jäetud avausest vabalt käe läbi pista ja ongi ridiküli asemel lahe suvine käekotike. Sangade sisse peitsin 20 cm pikkused joonaluad ja fotol pole näha magnetkinnist, mis neid koos hoiab. Heegelnõel number 3. Sang pärit ühelt ajast-arust ridikülilt, punusin ahelsilmustest keti vahele ja sai veidi toekam. Lõnga kuluski 3 tokki ja  rohkem satsikesi, kui see üks sangade all, teha ei saanudki.

Kunagi oli mu emal umbes selline nahast kott, oi kuidas mulle meeldis sellega linna peal eputada ... salaja muidugi:)







7 comments:

  1. Oeh, võrratu ja imekaunis! Suurepärane kotike suveks ja värvitoon on tõesti nii mõnusalt sinine :)

    ReplyDelete
  2. Triinu, tänud armsate sõnade eest!
    Selle Bolero lõnga puhul on põnev, et koostises on pea pool puuvilla, aga esmapilgul see välja ei paista. Alles heegeldamise käigus tuli läikleva säravsinise alt välja tume teksasinine,mis nüüd valmis tööl seda mõnusamalt sillerudse alt kumab.

    ReplyDelete
  3. Enam tsillam see kott ei saakski olla ja see sobib tõesti nii päevasteks kui õhtusteks üritusteks.Väga ilus kott ja võrratu sinise värviga täiendamaks suvevärvilist garderoobi.
    Mul ei olnud meeleski, et need lilled on tsillad. Ma kutsun neid oma aias ikka siniliiliad või sinikellukesed

    ReplyDelete
  4. Mina ütlesin nende kohta ka ikka siniliilia ja silla. Ükspäev pidi Elisabet kirjutama kevadlillede nimesid. No ja teiste seas kirjutas ka silla. Õpetaja parandas punasega tsillaks!? Nii ma siis ka kirjutasin tsilla, kuigi vabalt sobib kirjutada ka silla. Siniliilia on ka õige nimi!
    Sa mõtlesid välja eriliselt laheda väljendi - tsilla kott!!!

    ReplyDelete
  5. Vaat see on kevad! Tahaks kohe istuda murule selle tsilla kotikese kõrvale, nautida kevade värve ja ampsata kandikult ilu.
    Eve

    ReplyDelete
  6. ... ja lõngapoodid on kahjustavad - sealt saattab mida vaid kaas tulla! :-D Mulle meeldib ka see kott, ehkki sinine pole mu värv. See on tõesti kevadene ja ilus! Väikese kleidiga nii elegantne!

    ReplyDelete
  7. Eve! Ja täna hommikune sadu aitas pungi pungatada, hoolimata külmast on ikka kevad!! Aitäh Sulle.

    Maahiska, lõngapoed on tõesti lausa hirmsad kohad:D! Nad seal kasutavad vist hüpnotiseerimist.

    ReplyDelete